The start of a new journey

Greeting Text

Lebih kurang 2 bulan juga tak update blog. Bukan sebab busy ke apa, cuma takda cerita nak update ๐Ÿ˜. Sekarang ni aku ada dekat uitm shah alam utk sambung study dalam Ijazah Sarjana Muda (Kepujian) Kejuruteraan Kimia.  Sebenarnya waktu aku check upu result , taktahu lah nak kata happy ke tak. haha redha jelah agaknya. Takdelah nak kata tak happy, tapi redha. Faham kan? ๐Ÿ˜‡ Mungkin ini yang terbaik dari-NYA. ๐Ÿ˜€ Mungkin ada hikmah? emm...Okay sebab aku letak course ni dalam senarai upu aku... Ada lah seorang hamba Allah ni kawan aku dekat matrik, dia bagitahu sumber ekonomi kan utama negara, so mesti banyak company or perindustrian dekat negara ni, and mesti banyak engineer diperlukan. Aku punya lah termakan kata katanya, Hahaha. Korang jangan kecam dia eh SEMUA ORANG BERHAK BAGI PENDAPAT MASING MASING. Kalau boleh aku nak apply UMS, tapi kesian dekat family. Nanti nak balik susah, kalau ada emergency ke apa. Haih. Serius memang nak pergi Sabah lagi. Nak duduk situ ๐Ÿ˜ข . Jatuh cinta sangat dgn kecantikan alam semula jadi dia ๐Ÿ˜

✮✮✮

 Sebulan yg lepas, aku busy dengan settlekan urusan utk masuk u, dengan nak lengkapkan borang, semua salinan nak ada cop pengesahan. ๐Ÿ˜ซ Banyak kali juga keluar rumah semata mata nak settlekan satu persatu, taktahu kenapa takboleh settlekan semua in one day. Memang kene amik masa berhari hari haha ๐Ÿ˜† Sedih sangat kena tinggalkan rumah *acah mcm kau sorang je belajar* haha K lah. Semua pun mesti dah lalui. Beli barang sikit je, sebab banyak guna barang dari matrik dulu. Jadi takyah beli lagi, guna je apa yang ada. Masa first time sampai, jammed nak mampuih ๐Ÿ˜ต Yelah ramai kan, total yang daftar termasuk student lelaki dgn perempuan 2600+. Okay kat sini panggil mahasiswa, tak panggil student. Apa apa lah *flip tudung* Besar juga uitm shah alam ni, nak pergi fakulti tu siap naik bas sebab ada yang jauh. Tak berani lagi nak explore satu satu fakulti sebab takut sesat HAHAHA acahnya. 

 ✮✮✮

Ko sabar jap, aku nak cerita ni pasal MDS ni (3/9-7/9) mds aku tak berapa best, tak berapa tak best. Half lah. 50/50 ๐Ÿ˜ถYang bestnya part biro program menari atas pentas, lagu baby shark, lagu gummy bear apa tah lagi. Comel nak mampuih ๐Ÿ˜Lagi lagi pm aus.Dia dah lah dah memang mcm bear, haha. And... time malam before last mds, Bro Ruz dgn pm Hassan memang daebak gais. Pm hassan tu memang gila gila, asek gelak je.๐Ÿ˜‚ Dia cakap kiteorang yang mudah terhibur, padahal dia yang masuk air. Haha. And malam tu juga ada sorang abang pm ni, *taktahu apa nama* dia perform main saxophone ,๐Ÿ˜๐Ÿ˜ dia kata "DIA PERFORM UNTUK SESEORANG YANG DIA SUKA, DAN ORANG TU ADA DEKAT SINI" Kiteorang like "WHATTTT!!" ๐Ÿ˜ฑ๐Ÿ˜ฑ๐Ÿ˜ฑ๐Ÿ˜ฑ Serius ah, then dia main dua lagu. First lagu can't help falling in love, kedua lagu kaulah segalanya. Masa part last lagu kaulah segalanya tu, dia pergi dekat orang yang dia suka ๐Ÿ˜๐Ÿ˜. Akak pm tu terus malu, dia sembunyi belakang kawan dia. Hahaha Kiteorang mcm wow tak sangka, dia nak buat live ke apa ni. ๐Ÿ˜ฑ Yang tak best nya bila everything kena cepat, sebab biro sdk kata kita ada 2600+ so dorang sikit, nak handle tu susah. Sebabtu semua kena cepat. Em memahami lah kot. Tak bestnya lagi bila tidur pukul 2, bangun pukul 4. Berkilo kilo woi eyebag aku ni ๐Ÿ˜ช๐Ÿ˜ชAnd straight sampai habis mds, satu bilik aku akan bangun 5 minit sebelum pukul 5. Kene berkumpul dekat dataran pukul 5. And straight sampai last mds, kiteorang satu bilik tak mandi hahahaa. Masyaallah. ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜… Mandi bila habis program utk satu hari tu jelh. Yang pukul 1 lebih pagi tu, kiteorang anggap mandi tu ialah mandi kiteorang juga utk bangun pukul 4 nanti. ๐Ÿ˜ƒ Tapi memang aku rasa semua student baru nak cepat habis mds tu ๐Ÿ˜† bila dorang start announce yang esok last mds semua happy tepuk tangan. Of course lah kan, siapa je suka mds ๐Ÿ˜‘ Last day mds, banyak kenangan lah even memang rasa ergh cepatlah habis, penat, bosan, rimas.๐Ÿ˜ฃ Tapi mesti kiteorang akan rindukan mds ni. Rindu pm pm yang masuk air, Pm hussin, Pm adil, Pm Shark, Bang bil,.Abang jambang, Pm syahir, Pm Shah, ๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜         Pm perempuan tak menyerlah sikit, sebab dorang handle yang melibatkan nak cepat cepat tu haha. Ko tak faham pun ko buat buat faham jelah ๐Ÿ˜… 

✮✮✮

Masa aku tengah typing cerita ni skrg ni, aku tinggal berdua je dalam bilik ni. Sebab lagi dua orang rumet balik rumah. So kesepian dan kemereputan yang di luar jangkaan pada tahap maksima. ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญKiteorang mcm lifeless, bangun pagi, turun bawah pergi makan, balik bilik, baring , tidur. Malam, pergi makan, balik bilik, baring tidur. ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ Rumet cakap pergilah keluar, explore shah alam nanti dah busy takda masa nak explore. Em tapi kemalasan melanda diri pada tahap kuasa kuda. Aku ada free 5 hari sebelum start kelas. Memang rasanya uitm nak suruh aku explore kot. Haha. Pendaftaran kos aku hari rabu ni, Wish me luck gais . Muah kit ๐Ÿ˜๐Ÿ˜ Moga aku dapat handle course ni dgn baik, and dapat pointer dekan setiap sem. Amin. In shaa allah kalau ada cerita best lagi, aku share kat korang eh. *mini love*

๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’ฎ Dan akhir sekali semoga aku berjaya bergelar graduan kelas pertama dalam Kejuruteraan Kimia . *Ayat famous mds* ๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’ฎ

No comments:

Post a Comment